HOME
Arkiv
Kategorier
Länkar
RSS 2.0

Mina tankefällor...

Egentligen orkar ja inte skriva (idrott förra veckan), fast det är iofsig bra för hjärnan. Men men, det är Ludde och Jimmu(y) som tvingar mig... Jag ska tydligen skriva om mina tankefällor å sen ska Ludde skriva några citat som kommit från mig (omedvetna//Ludde) som verkligen är onödiga iofsig... Har typ me psykologi å göra lr nått.
Här kommer dom//Ludde

Siarens misstag.
Du lever  som om dina negativa tankar och föräntningar är fakta.
"Jag kan bara 5 instuderingsfrågor, det är ingen idé att plugga mer, jag kommer ändå inte klara det."
Ingen bra inställning Troppi/Ludde

Övergeneralisering.
Enstaka händelse eller situation tolkas som typisk för hela ditt liv.
"Men ååh.. Nu springer de efter mig, det är alltid mig de ska döda"
Dota//Ludde

Etikettering.
Detta är en extrem form av övergeneralisering.
"Hunden låg i min säng, alla hundjävlar är jobbiga"
När troppi var hundvakt//Ludde

Diskvaificering av det positiva.
Det positiva gäller inte eller du förklarar bort det.
"Ni tänker inte vandra till Webbis och spela Halo 3 med mig, det är något lurt med det här, jag drar hem."
Blir ändå övetalad eller missar bussen//Ludde

Katastroftänkande.
Negativa händelser och mindre förutsedda händelser  blir ofta stora katastrofer.
"10 min av mitt liv gick till att vandra på kulturhuset, sjukt onödigt, hela helgen är förstörd"
Mer synd om kroffer den dagen//Ludde

Aja, slut för idag, men vi ska fortsätta nästa vecka, hej på er!

//Ludde (2m 17cm lång) och Alexander, snälla pojkar

Kommentarer

maaaaah! Luddää, har du längre snopp än Ullman!? Går det!?

2007-10-16 @ 19:44:25

Hehe. Det går nog inte hehe, aja.

2007-10-18 @ 18:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se Top Humorbloggar